czwartek, 21 czerwca 2012

Triffle z dietetycznym kremem na jogurcie

Afrykańskie prądy cieplne rozbudzają we mnie słowiańską duszę i chłodnolubność… wszystko leci mi z rąk, najchętniej bujałabym się w cieniu na hamaku cały dzień. Ale gdzie cień? Gdzie hamak? Nie ma… wszechobecne 35stopni jest ponad moje siły. Zabija we mnie nawet chęć do robienia słodkich rzeczy. I najprawdopodobniej od teraz przez kolejne trzy upalne miesiące wszystko będzie powstawało z potrzeby albo z przymusu. Jogurtowy krem o lekko sernikowym smaku powstaje w ramach „przecież nie można jeść codziennie jogurtu na podwieczorek” i „mam w lodówce za dużo jajek”. Krem całkowicie przerósł moje oczekiwania, byłam przekonana, że jogurt się zetnie albo w najlepszym wypadku wyjdzie coś całkowicie niezjadliwego, ale nie :) W przyszłości prawdopodobnie rozpracuję opcje ze zmienionymi proporcjami, smakowym jogurtem, z miodem zamiast cukru itd. Tymczasem raduję się figowym triffle, w czterech ścianach, w chłodzie dwudziestu sześciu stopni…

składniki (jedna szklanka)
5 herbatników
2 figi
krem
3 łyżki jogurtu
1 żółtko
1 łyżka cukru
1 łyżeczka soku z cytryny

Przygotować krem: jajko z jogurtem, cukrem i sokiem cytrynowym wymieszać trzepaczką do jajek w garnuszku, następnie cały czas trzepiąc podgrzewać na małym ogniu do zagotowania. Przelać do zamykanego pojemnika, schłodzić w lodówce przez przynajmniej godzinę. Skruszyć herbatniki, figi wydłubać ze skórki, rozdrobnić. W szklance warstwami układać herbatniki, krem i figi. Podawać schłodzone.

Figa, nie "chłodno"...

5 komentarzy:

  1. interesujący przepis ;] wygląda pysznie, a znając Ciebie, na pewno tak smakuje, jak sie wspaniale prezentuje ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi zrobiłaś apetyt na figi! Deser wygląda wspaniale, ale fig to chyba nigdy nie spotkałam u mnie w mieście.. :(

    OdpowiedzUsuń
  3. WSPANIAŁE! Jestem zachwycona! I jak pysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czym mogę zastąpić figi ?

    OdpowiedzUsuń
  5. Czym mogę zastąpić figi ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...