środa, 8 sierpnia 2012

(za)Mrożona herbata


W moim mieszkaniu jest chyba z milion stopni. Nie chwalę się, narzekam. Ale gdyby nie to, nigdy nie wpadłabym na ten pomysł. Od kilku tygodni zastanawiałam się nad zrobieniem mrożonej herbaty i w końcu nadszedł moment krytyczny. Zamiast parzyć herbatę a później chłodzić ją kostkami lodu, zamroziłam herbatę w foremce do lodu, wrzuciłam kostki do szklanki i zalałam letnią wodą. Pomysł nie jest może praktyczny (bo jednak trzeba wiedzieć o wiele wcześniej, że będzie się miało ochotę na mrożoną herbatę), ale daje spore pole do popisu. To taka wersja letnia zimowych herbacianych mieszanek. Wystarczy zamrozić kilka esencji różnych herbat (+ soków, syropów, aromatów) i łączyć w dowolne kombinacje w pożądanych proporcjach. U mnie do tej pory pojawiły się:

Herbata z dzikiej róży z mrożonymi owocami leśnymi


Herbata zielona z (zamrożonym) sokiem z cytryny i (zamrożonym) rozwodnionym syropem malinowym


Ale mam jeszcze kilka pomysłów i zastanawiam się czy starczy mi lata na zrealizowanie wszystkich… zacznę chyba od mięty i jabłka, później może pokrzywa z melonem?

12 komentarzy:

  1. Bajeczny pomysł! Ja mimo upałów (choć dziś u mnie trochę chłodniej) najczęściej piję bardzo ciepłą!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jest podobno dobry patent! temperatura ciała lekko się podnosi, a skutkiem jest odczucie, że temperatura otoczenia spadła. więc czasami też daję się skusić na gorącą herbatę w 30stopniowy upał, ale ostatecznie nie wychodzę na tym dobrze, bo od gotującej się wody i parującego kubeczka jest jeszcze cieplej :P

      Usuń
  2. bardzo fajny pomysł i bardzo to ładnie wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. boże, jak pięknie to wygląda !
    przesadziłaś ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, oTAGowałam Cię :P
      http://arbuzowedaiquiri.blogspot.com/2012/08/czarrrrrna-fasola-na-obiad-banalne.html

      Usuń
    2. dzięki :) w poniedziałek będzie TAGowy wpis ;)

      Usuń
  4. no, no! za kreatywność daję 6!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda fantastycznie! Smakuję pewnie jeszcze lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie bomba!
    Pięknie wygląda i z pewnością tak samo smakuje. Cudo!

    Pozdrawiam już prawie weekendowo,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne mocno owocowe propozycje, też ostatnio eksperymentuję z takimi napojami :).

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...