piątek, 3 sierpnia 2012

Brownie bez mąki z limonkowym akcentem


Pierwsze brownie od bardzo długiego czasu. I absolutnie pierwsze z nie-mojego przepisu (który przeszedł tyle przeróbek i dopracowań, że jest po prostu idealny, ale będzie na inny raz). Ten ukradłam Nigelli* (lekko zmieniłam) i jest zdecydowanie godny uwagi. Rozpada się trochę bardziej niż to z mąką, ale wyszło przepyszne i jak zwykle najprawdopodobniej nie starczy na długo.
Rada ode mnie: jak wiadomo, za kilka miesięcy świat się kończy, więc kto jeszcze nie robił brownie ani razu, powinien się pospieszyć, bo jest to jedna z najlepszych jadalnych rzeczy!

składniki (forma 17x25cm)
155g czekolady deserowej
150g masła
160g cukru
100g zmielonych na mączkę migdałów
1 łyżka kakao
5 jajek
skórka i sok z jednej limonki

Wrzucić masło i czekoladę do rondelka i mieszając rozpuszczać na małym ogniu. Jajka ubić z cukrem na puszystą, jasną masę. Zmielone migdały wymieszać z kakao, po czym dodać je do masy jajecznej. Sok i skórkę dodać do wystudzonej masy czekoladowej, po czym partiami dodawać ją do masy z jajkami. Przelać do wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą formy. Piec w 180 stopniach – najpierw normalnie 30 minut, po czym przykryć wierzch folią aluminiową i piec jeszcze kwadrans.
Podałam z gałką sorbetu z limonki i polewą kakaową.

*przepis znalazłam tu, autorka pisze, że przepis jest Nigelli, ale niestety nie udało mi się go nigdzie znaleźć w oryginale...

9 komentarzy:

  1. Z tym sorbetem z limonki i polewa prezentuje się znakomicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale musiał fantastycznie smakować z polewą i z sorbetem!

    OdpowiedzUsuń
  3. Popieram, Kto nie robił, nie zrobi swoje pierwsze brownie, ja od wczoraj jetem w nim zakochana! Twoja propozycja wyśmienita!

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepsze na świecie! Twoje ostrzeżenie przed Armagedonem jest jak najbardziej słuszne :D.

    OdpowiedzUsuń
  5. limonkowy akcent bardzo mi się podoba..

    OdpowiedzUsuń
  6. tę radę to chyba kierowałaś do mnie! wspaniałe ciasto... głęboki kolor, wyraźna wilgotność - ideał!

    OdpowiedzUsuń
  7. Doskonały pomysł z dodatkiem limonkowego sorbetu! Ja się piszę na taki deser :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  8. zgadzam się absolutnie - brownie, zaraz obok serników to moje ulubione ciacho/deser.
    bez mąki?
    i jeszcze z limonką, w której ostatnio się kocham?
    nie no,, to musi być genialne *___*
    i w sumie nie widać, by było jakieś mniej zwarte przez tą nieobecność mączną.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...