czwartek, 12 lipca 2012

Ciasto kruche bez masła!


Szperając ostatnio we włoskich przepisach natknęłam się na jeden, który zdecydowanie zasługuje na odrobinę uwagi – pasta frolla z jogurtem zamiast masła! Moja lista przepisów do zrealizowania wydłuża się z dnia na dzień, dzięki czemu mam zaplanowane słodkie śniadania i podwieczorki na kolejne 40 lat, ale ten przepis nie mógł czekać tak długo. No i rewolucja: spodziewałam się, że wyjdzie coś marnego, ale kruche ciasto z jogurtem jest tak samo dobre jak to bez jogurtu, może nawet lepsze! Właściwie - lepsze do potęgi, wziąwszy pod uwagę fakt, że oszczędza nam jakieś 140kcal na kawałku :)

składniki (forma do tarty o średnicy ok. 28cm)
350g mąki pszennej*
100g cukru (użyłam demarera)
100g jogurtu naturalnego
2 jajka
mąka do podsypywania

Mąkę i cukier wymieszać. Dodać jajka i jogurt, porządnie zagnieść. Owinąć folią spożywczą i wsadzić do lodówki na około 30 minut. Blat podsypać mąką, wałkować według potrzeb. Można wycinać ciasteczka (wtedy polecam pilnować piekarnika, bo ja nie robiłam = nie wiem ile powinny w nim siedzieć) albo przygotować spód do tarty. Piec już z nadzieniem w 200stopniach przez około 30minut (w razie bardzo mokrego nadzienia - np. sernikowego - podpiec "na sucho" około 10minut).
Już jutro pojawi się przepis na serową crostatę z serkiem wiejskim i nektarynkami, do której wykorzystam właśnie taki spód.

*niestety nie wiem jak ciasto wychodzi z mąki wieloziarnistej, na pewno kiedyś spróbuję

15 komentarzy:

  1. Na pewno wypróbuję ten przepis przy najbliższej tarcie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam jakiś czas temu tartę na takim spodzie, z mąki pełnoziarnistej. Według mnie smak i konsystencja są o wieeeeele lepsze niż w przypadku tradycyjnego ciasta ;D o walorach zdrowotnych juz nie wspomnę ;P czekam na Twoją tartę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super! dzięki za info, na pewno wykorzystam w niedalekiej przyszłości :)

      Usuń
  3. Wow - kiedyś długo szukałam jakiegoś spodu na tartę abo do szarlotki i nigdzie nie widziałam nic bez tony masła w składzie. Przepis do wypróbowania. Szczególnie że szarlotkę planuje jak tylko pojawią się na straganach pierwsze tegoroczne jabłka.

    OdpowiedzUsuń
  4. szukałam tego przepisu wszędzie! moja ciocia robiła kruche spiralki z dżemem, mówiła że w tym przepisie nie ma masła i w końcu (dzięki Tobie!) znalazłam, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że mój przepis pomógł :)

      Usuń
  5. idealny dla mnie, no idealny przepis *.*

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowity przepis, biorę, będę robić :). Bardzo jestem ciekawa tego ciasta :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie bomba ten jogurt) nastepnym razem zrobie i dam znac))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciacho siedzi w lodówce, dobrze się wyrabiało, zobaczymy jak się upiecze :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam tak ostatnio ciasteczka, ale dodałam 1/4 mąki, a 3/4 płatków owsianych (a zamiast cukru - słodzik). Wyszły przepyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajny przepis !
    Moje ciasto właśnie się piecze ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja zrobiłam z jogurtem truskawkowym i jest bardzo smaczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wypróbowałam :) Ciasteczka wyszły genialne :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. nie wiem co zrobiłam nie tak, ale wypróbowałam przepis, dodałam od siebie 5 dag wiórków kokosowych, i ciasteczka wyszły jak kamienie, dosłownie :( tylko ci o mocnych zębach bez strachu o plomby mogą je jeść ;P

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...