środa, 26 września 2012

Mini Apple Tarts Survival - po przerwie

Wrzesień nie należał do najpłodniejszych kulinarnie miesięcy... przeprowadzka, brak kuchennych sprzętów i tak dalej. Ale teraz postaram pojawiać się już trochę częściej – tak strasznie brakowało mi pieczenia! Sprzętów nadal nie mam – ani wagi, ani standardowych szklanek nie uświadczysz, więc robiłam wszystko na oko. Foremki do tarteletek kupiłam, mimo, że pakując wszystkie moje kuchenne osprzętowanie, zaklinałam się, że przez najbliższe pół wieku nic z kategorii sobie nie kupię... cóż, w takich sytuacjach nie powinnam brać się na serio :)

składniki (6 sztuk)
ciasto kruche
1 szklanka mąki pszennej razowej
2 żółtka
120g masła
2/3 szklanki cukru
jabłka z cynamonem
3 pokrojone w kosteczki jabłka
2 łyżki cukru
1 łyżeczka maki
szczypta cynamonu

Przygotować ciasto kruche: dokładnie zagnieść składniki i odłożyć je na pół godziny do lodówki. Pokrojone jabłka wrzucić na patelnię i podsmażyć razem z cukrem, mąką i cynamonem. Foremki do tartaletek wysmarować masłem i wysypać mąką/ bułką tartą. Schłodzone ciasto podzielić na 6 kulek i podogniatać równomiernie do foremek. Pokrojone i podsmażone jabłka porozkładać do tartaletek. Piec ok 35 minut w 140stopniach. Z foremek wyciągać najlepiej lekko – acz nie całkowicie – ostudzone (wtedy wyskakują najłatwiej).

4 komentarze:

  1. Z kuchennymi gadżetami też tak mam, że oczy pragną a szafa nie mieści:) Nie należy się tym jednak zbytnio przejmować.
    Uwielbiam takie małe tarty - szybko i smacznie, a w dodatku na ciepło! Niebo w gębie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to mam tak samo jak Ty Marto! Mnie się już nigdzie nie mieści, ale się nie przejmuję ;)

      Usuń
  2. Od razu widać ,że nastała złota jesień:)
    Pyszny smakołyk serwujesz:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudeńka ;) Ostatnio myślałam nad małymi formami do tart, ale powoli miejsce mi się kończy ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...